Yıllar Sonra Counter Strike GO 2 Geliyor
Yazı: Aykut Başaran
Yılların efsanesi olan, birçok oyunu ile oyun sektörüne büyük katkıda bulunan, skin piyasası ile oyun içi kaplamalara yeni bir soluk getiren ve hepimizin en az 1 kere oynadığı ‘’Counter-Strike’’ oyunu yaklaşık 11 yıl aradan sonra yeni oyununu tanıttı. Gelin 11 yıl aradan sonra gelecek bu oyunun içerisindeki değişikliklere ve yeniliklere birlikte göz atalım.
Counter-Strike: 2’nin Bitmiş Sürümü Çıktı mı?
Henüz tam bitmiş olarak yayınlanmasa da oyunun test sürümü yani Betası aktif kullanıcılara dağıtıldı. Yakın vakitte çıkacağı öngörülen ve yavaş yavaş Counter-Strike: Global Offensive’in oyun dosyalarının silinmesi ile ‘’Bugün çıkacak!, Yarın çıkacak!’’ dedikodularının artışıyla çok yakın bir vakitte oyunun bitmiş sürümü çıkacağı ön görülüyor. Belki de siz bu yazıyı okuyorken oyun resmi olarak çıkmış olacak. Oyunda sevilen ve sevilmeyen birçok yenilik ve değişiklik var. Test sürümünde bunların neler olduğunu az çok görebiliyoruz fakat oyun tam çıkmadan tam olarak bütün değişiklikleri göremiyor ve kullanamıyoruz.
Counter-Strike: 2’deki Değişiklikler ve Yenilikler Neler Olacak?
Oyunda ilk göze çarpan ve çarpıcı olan değişikliklerden birisi grafiklerin geliştirilmiş ve oyun motorunun tamamen değişmiş olması. Counter, bir önceki oyununda oyun motoru olarak kendi geliştirmiş olduğu ‘’Source’’ oyun motorunu kullanıyordu. Bu durum Cs 2’de değişti ve bir üst sürümü olan ‘’Source 2’’’yi kullanmaya başladı. Grafik detayları oldukça değişti. Birçok bilgisayar şu an zorlansa bile iyi bilgisayarlardaki incelemelerde yansımalar, oyuncuların artık ayaklarının gözükmesi ve karakterlerin gölgelerinin artık daha koyu ve daha net oluşu oyuncular açısından oldukça sevildi. Oyun içerisindeki renk paleti değişti ve mapler artık çok daha canlı ve gölge düşen yerler artık çok daha net hale geldi.
Bomba ve Ateş Etme Fizikleri Neredeyse Tamamen Değişti!
Su fiziği üzerinde oldukça çalışılmış. Artık molotof bombasının içindeki sıvı hareket ediyor ve fırlattığımızda etrafa saçılıyor. Su birikintisi olan bir yere normal bomba attığımız zaman su yukarıya doğru tepki veriyor. Suyun içerisinde ‘’C4’’ bombasını bıraktığımız zaman ise artık dibe batmıyor ve su üstünde kalıyor. Su fiziğine bu kadar değinmemin sebebi ise geliştirme aşamasında su fiziğini bu şekilde gerçeğe yakın yapmak oldukça zor ve büyük uğraşlar gerektiriyor. Sis bombası üzerindeki en büyük değişiklik ise artık daha fazla alana etki ediyor, bulunduğu yerin şeklini alabiliyor ve ateş ettiğimizde sis deliniyor. İçerisinde normal bomba attığımızda ise 3 saniye boyunca o attığımız kısımdaki sis tamamen dağılıyor. Artık sis bombasının arkasında birisinin sesini duyduğumuz da sisin içerisine ateş ettiğimizde rakibi görebilecek ya da sisin içerisinde bomba atıp o sis açıp tamamen görerek o rakip ile çatışabileceğiz.
Oynanışı Etkileyecek Diğer Yenilikler!
Artık oyunlar maksimum 24 raunt sürebilecek. Eskiden maksimum 30 raunt sürüyordu ve bu oynanış süresini oldukça artırıyordu. Artık oyun içerisindeki vakti daha da kısaltmak ve oyuncuları da boğmamak adına oyun 16’da bitmiyor da 13’te bitiyor. Ya da 12-12 berabere bitiyor. Rekabetçi oyunlara girişte artık 4 kişilik lobide rekabetçi oyun aratamıyoruz. Rütbe sisteminde ise artık eskisi gibi kült hale gelmiş Silver-Global Elite sisteminden daha farklı bir sistem geliyor. ‘’Seçkin’’ isimli mod ile birlikte artık rütbe puanı ile farklı sıralama sistemini beraberinde getiriyor. Dünya çapında, kendi bölgende, kendi ülkende ve arkadaşlar arasında bir sıralama oluşuyor ve bu sıralama için insanlar birbiri ile yarışıyor olacak. Bu puanların sınıflandırılması ise renkler ile olacak. Griden sarıya kadar olan 7 adet renk ile kendinizin ve insanların hangi klasmanda oynadığını görebilecek ve anlayabileceğiz. Sezon sezon olacak bu sistemde her sezon yenilendiğinde puanlar sıfırlanacak ve her sezonda hangi klasmanda olduğunuzu görebileceksiniz.
Ek Olarak Oynanış Dışındaki Değişiklikler!
Ek olarak arayüz kısmı tamamen değişti. Seçeneklerin görünümü, oyun giriş ekranı, skor tablosu ve oyun için ‘’Heads-Up Display’’ yani karakterimiz hakkındaki bilgilerin ekran çevresinde yer aldığı görünüm tamamen değişti. Can, kaç mermizin kaldığı hakkındaki bilgilerin yerleri değişti. Teçhizat aldığımız ekran değişti. Artık kategorilere girmek yerine açılan tek ekrandan raunt başında almak istediğimiz şeyleri alabileceğiz. Oyunu tam sürümü ile birlikte gelecek olan güncellemeleri zaman içerisinde hep birlikte göreceğiz. Genel hatlarıyla şu an değişiklikler bu şekilde görünüyor. Umarım ki değişikliklere aktif oyuncular kısa sürede adapte olur ve oyunlarını kaliteli bir şekilde oynayabilirler.